Startup-tapahtuma Slush

2013 – Ensimmäinen versio

Ensimmäistä versiota luodessamme teimme paljon yhteistyötä suunnittelija Mika Matikaisen, konseptisuunnittelija Petri Vilenin ja yhden tapahtuman perustajista, Miki Kuusen kanssa. Suunnittelimme ja kehitimme sivuston uusiksi alusta alkaen.
Jälkikäteen tuntuu, ettemme tuolloin edes osanneet tehdä nettisivuja, mutta työmme jälkeä voi ehdottomasti kutsua parannukseksi.

Saavutimme tavoitteemme kirkkaasti. Sivuston kautta ostettiin 7000 lippua ja tapahtuma loppuunmyytiin.

2014 – “Cool” versio

Vuonna 2014 Slush-tapahtuma halusi uudistaa koko organisaationsa brändin. Tapahtuman visuaalinen identiteetti – värit ja logo – oli brändistudion heiniä. Mutta “look and feel” sekä front-end- ja back-end-koodaus tulivat Evermadelta. Yhdessä Miki Kuusen kanssa halusimme nostaa sivuston visuaalisen annin vielä korkeammalle tasolle.

Vuoden 2013 verkkosivusto oli hyvä, muttei tarpeeksi hyvä. Meidän tuli pistää paremmaksi.

Mikille ja kumppaneille verkkosivusto oli tärkeä, sillä kaikki mainonta ohjasi sinne. Slush oli tapahtumana vielä varsin pieni eikä kovinkaan tunnettu. Sivuston tuli antaa osallistujille maistiaista tapahtumasta, joka on varsin visuaalinen kokemus.

Petri Vilen loi Elias Nygrenin kanssa keskitetyn tietojärjestelmän, jonka avulla tietty informaatio saadaan sivulle ohjelmointirajapinnan kautta. Tämän avulla esittelimme start upia, tapahtuman sijoittajia ja puhujia. Samaa rajapintaa käytetään myös Slushin mobiiliapplikaation esittelyyn, joka on Qvik-ohjelmistoyrityksen kehittämä.

Visuaalisesti versio oli huima parannus edelliseen. Palaute oli kaikin puolin positiivista. Suurin haasteemme oli sisäinen: sivuston päivitys asiakkaan tarpeisiin vaati paljon työtä ja tukea Evermadelta. Edellisvuonna tavoitteemme oli parantaa, mutta seuraavana vuonna lopputuloksen piti olla täydellinen.

 

2015 – Coolista dynaamiseksi

Suurin haasteemme oli, että Slush kasvoi nopeasti. Ei vain isommaksi tapahtumaksi, vaan useaksi suureksi tapahtumaksi. Kiinan, Reykjavikin ja Slush Asia -tapahtumat tarvitsivat omat verkkosivunsa. Eri kielet ja erilaiset sisällöt tulivat olla dynaamisesti esitettyjä, mutta kuitenkin helposti päivitettävissä ja hallinnoitavissa. Sivustoja päivittävien ja kehittävien ihmisten määrä kasvoi merkittävästi. Tietysti sivun tuli myös näyttää paremmalta kuin koskaan.

Slush China, Slush Asia ja Slush Play olivat kaikki täysimittaisia tapahtumia, joihin osallistui tuhansia ihmisiä. Varaa virheisiin ei ollut.

slush_2015_sideevents

Brändin väri vaihdettiin punaisesta keltaiseksi. Muuten olimme varsin tyytyväisiä ulkoasuun, jonka loimme jo vuonna 2014. Pienellä säädöllä sivuston päivitettävyys viilattiin uudelle tasolle. Onnistuimme tekemään sivusta niin helposti päivitettävän, että Slushilla oli mahdollisuus rakentaa sivuja itse. Slush-tiimi opetti myös organisaation ulkopuolisille sisällöntuottajille, kuinka uusia sivuja rakennetaan pääsivuston pohjalta.

Suurin osa ihmisistä uskoo, että digitaalinen projekti on joko visuaalinen tai dynaaminen – eikä voi olla molempia. Halusimme rikkoa säännön ja Slush-verkkosivuston kanssa todella onnistuimme. Yhdistimme vaikuttavan visuaalisen ilmeen ja helpon mahdollisuuden viestiä kohdeyleisölle.

Haluamme asiakkaidemme ajattelevan eri tavalla. Meistä digitaalisen tuotteen tulee olla sekä visuaalinen mutta helposti muovautuva yhtäaikaa.

Haluamme antaa suurkiitoksemme Mikille, Villelle, Petrille, Eliakselle, Samille, Mikalle sekä koko Slush-tiimille loistavista menneistä vuosista.

Vaadimme maailmanluokan kunnianhimoa ja intoa ihmisiltä, joiden kanssa työskentelemme. Evermade on ollut kumppanimme jo useita vuosia, emmekä näe asian muuttuvan ihan pian.
Miki Kuusi
Toimitusjohtaja, Slush

Samankaltainen projekti mielessä? Ota yhteyttä, niin palaamme 24 tunnin kuluessa.