Hyppää sisältöön

HappyOrNot

Kansainvälisesti toimiva HappyOrNot tarjoaa yrityksille ratkaisuja asiakaskokemuksen mittaamiseen ja ymmärtämiseen. Kerätyn palautedatan avulla yrityksen asiakkaat voivat parantaa asiakaspalvelunsa tasoa, liiketoiminnan tehokkuutta sekä työntekijöiden tyytyväisyyttä.

Palvelu mittaa asiakkaiden tyytyväisyyttä neljällä hymiöllä muutamassa sekunnissa. Kahdeksan miljoonan liikevaihtoa tuottavan HappyOrNotin ratkaisut toimivat useilla eri toimialoilla aina päivittäistavarakaupoista ravintoloihin ja lentokenttiin. Aloitimme yhteistyön HappyOrNotin kanssa maaliskuussa 2021 ja yrityksen uusi verkkosivu julkaistiin elokuussa. 

Tutustu sivustoon

Tavoitteena asiakaslähtöisempi sivusto ja uuden brändin jalkauttaminen verkkoon

HappyorNotin vanha verkkosivusto oli toteutettu jo vuonna 2015 eikä yrityksellä ollut sivustokehitykseen yksittäistä kumppania, vaan se oli kehittänyt sivustoaan useiden toimistojen kanssa sisäisen kehityksen lisäksi. 

WordPress-pohjaista sivustoa oli vaikea kehittää asiakaslähtöiseen suuntaan, sillä käyttäjäpolkuja ei oltu suunniteltu tarpeeksi hyvin. Välineet tehokkaaseen sisältömarkkinointiin ja konversio-optimointiin olivat puutteelliset. Oikeilla avainsanoilla näkymiseen tai sivuston tekniseen hakukoneoptimointiin ei oltu juuri panostettu.

Verkkosivukehityksen ohella käynnissä oli myös yrityksen brändi-ilmeen uudistaminen. Sisällöt haluttiin kirjoittaa uudestaan, sillä ne eivät vastanneet uuden brändin tone of voicea. Uudistuksessa haluttiin panostaa aiempaa enemmän hakukoneoptimointiin ja käyttäjädatan hyödyntämiseen sivuston kehityksessä. 

Uusi sivusto tukee käyttäjien päätöksentekoa ostopolun eri vaiheissa

Ennen yhteistyön aloitusta, HappyOrNot oli jo tehnyt paljon taustatyötä. Projekti alkoi konseptointivaiheella, jossa käytiin läpi suuri määrä erilaisia taustamateriaaleja, kuten käyttäjäpersoonia ja SEO-audititointeja. Koostimme näiden pohjalta omat havaintomme ja varmistimme, että ajatuksemme sivuston tavoitteista ovat yhteneväiset HappyOrNotin tiimin näkemyksen kanssa. Suunnittelimme sivuston rakenteet ja elementit ja sovelsimme suunnittelussa HappyOrNotin juuri uudistettua brändiä. Uuden visuaalisen ilmeen implementointi on usein haastavaa, mutta HappyOrnotin uudet logot, värit ja muut elementit jalkautettiin verkkoon ongelmitta. 

Uusi sivusto tukee HappyOrNotin brändiä, sillä se on käyttäjälle huomattavasti aiempaa selkeämpi sekä käyttöliittymältään modernimpi. Sivuston rakenne suunniteltiin tukemaan käyttäjien päätöksentekoa eri ostopolun vaiheissa. Projektissa uudistettiin täysin myös sivuston URL-rakenteet. Aiemmalla sivustolla oli vaikea erotella, minkä teeman alle mikäkin sisältö kuului. Selkeytimme URL-rakennetta kaikille sisällöille niin, että navigointi on helpompaa sekä käyttäjän, että ylläpitäjän näkökulmasta. 

HappyOrNotin CRM-järjestelmänä toimii Salesforcen Pardot, jonka kautta sivuston lomakkeet on rakennettu. Upotimme lomakkeet uudelle sivustolle ja tyylittelimme niitä visuaalisesti. Muut, kuin englanninkieliset sivustoversiot ovat vielä vanhalla alustalla, ja ne tuodaan uudelle pohjalle vaiheistetusti. 

Sivusto tukee sisällöntuotantoa ja vahvistaa orgaanista liikennettä

Konversio-optimointi ja HappyOrNotin tiimin varustaminen paremmilla markkinointityökaluilla oli sivustouudistuksessa tärkeää. HappyorNotilla on nyt välineet joustavampaan markkinointiin, sillä sivusto on helposti heidän itsensä hallittavissa ja muokattavissa ilman kehittäjien apua. Sivuston rakenne ja ulkoasu ovat aiempaa selkeämpiä ja sisällön tuottaminen vaivattomampaa. 

Huomasimme vanhan sivuston analytiikkaa tarkastellessa, että sivustoa käytettiin eniten mobiililaitteilla. Sivuston mobiiliperformanssi oli kuitenkin huonolla tolalla, ja olemmekin satsanneet käyttökokemuksen parantamiseen mobiilissa. Mobiiliperformanssin parantaminen ja sivuston aiempaa modernimpi tekninen pohja parantavat sivuston hakukonenäkyvyyttä erityisesti uusien Googlen Core web vitals -mittareiden osalta, jotka mittaavat sivuston käyttökokemusta. 

Analytiikasta kävi ilmi, että vaikka maksetut kampanjat toivat HappyOrNotin sivustolle eniten liikennettä, sitoutuvat käyttäjät paremmin orgaanisen liikenteen kautta. Halusimme siis vahvistaa orgaanista liikennettä sivustolle ja panostaa hakukonenäkyvyyteen. Sivuston mittausta on parannettu aiemmasta, ja HappyOrNotin tiimi voi nyt itse tarkastella analytiikkaa helposti.  

Next case

Sarfvik Golf

Haku