Hyppää sisältöön

Sivustouudistuksella kohti tehokkaampaa markkinointia

NAPA on merenkulkualalla toimiva tietotekniikkayritys, joka tarjoaa ohjelmistoja laivojen suunnitteluun ja operointiin. Halusimme auttaa yritystä parantamaan markkina-asemaansa luomalla sivuston, joka vahvistaisi NAPAn brändiä verkossa ja kasvattaisi yrityksen myyntiä.

Tavoitteena kilpailuetu tehokkaammalla verkkoratkaisulla

Ohjelmistoteollisuuden esittely ja monimutkaisten teknisten ratkaisujen pukeminen yleisölle ymmärrettävään muotoon voi olla haastavaa. Lähestyimme projektia palvelumuotoilun näkökulmasta ottaen huomioon alan trendit sekä NAPAn arvot ja tulevaisuuden tavoitteet. NAPAn tiimin tavoitteena oli vahvistaa asemaansa merenkulkualalla ja tehostaa liidien hankintaa. He halusivat ohjata enemmän liikennettä sivustoilleen, esitellä palveluitaan paremmin käyttäjille ja vahvistaa kuvaansa työntantaja sekä sisäisesti, että ulkoisesti.

Verkkosivusto on yleensä potentiaalisen asiakkaan ensikosketus yritykseen. Siksi uskommekin, että houkuttelevan verkkopresenssin ja hyvän käyttäjäkokemuksen luominen ovat oikea tapa rakentaa brändiä verkossa. Loimme NAPAlle uuden visuaalisen ilmeen tiivissä yhteistyössä heidän tiiminsä kanssa ja yhdistimme visuaalisuuden saumattomaan käyttäjäkokemukseen. 

Markkinointisivusta alansa vaikuttajamediaksi

Sisältö on hyvän sivuston kivijalka. Paras keino saavuttaa mielipidejohtajan asema millä tahansa alalla on tarjota käyttäjille ajankohtaista, mielenkiintoista ja ajatuksia herättävää sisältöä.

Moderni ratkaisumme sisällön luomiseen ja hallintaan oli modulaarinen ja helposti muokattavissa oleva sivustorakenne yhdistettynä ensiluokkaiseen käyttäjäkokemukseen. NAPA käyttää Everblox-ratkaisuamme, jonka avulla NAPAn tiimi voi esimerkiksi luoda helposti uusia artikkeleita erilaisilla kuva- ja videosisällöillä. Tärkeintä on silti käyttäjille suunnatut viestit – siksi halusimme, että NAPAn tiimillä on käytössään kaikki tarvittavat työkalut sisältöjen luomiseen ja esittämiseen monipuolisilla tavoilla.

Everbloxin avulla sivuston muokkaaminen on helppoa: kaikkea sisältöä voi siirrellä vapaasti. Suunnittelimme kaikki Everblox-elementit vastaamaan NAPAn brändiä. NAPAn sisällöntuottajat voivat nyt luoda uusia laskeutumissivuja ja uudistaa sivuja joustavin menetelmin ilman ekstrakustannuksia tai tulosten odottelua ulkopuolisilta tahoilta. NAPA on myös Care-asiakkaamme, eli huolehdimme heidän sivustonsa monitoroinnista, ylläpidosta ja pienimuotoisesta jatkokehityksestä. Care-tiimimme varmistaa, että mahdollisiin muutostarpeisiin reagoidaan nopeasti ja sivusto pysyy aina turvallisena sekä ajantasaisena.

Napa

Sisällön optimointi uudistuksen ytimessä

Hakukoneystävällisen sisällön luominen pohjautui hakusanatutkimukseen ja ymmärykseen NAPAn kohdeyleisöstä. Oikeanlainen sisältö ohjaa kävijää suorittamaan tiettyjä toimia, sisältää houkuttelevia toimintakehotuksia ja ehdottaa käyttäjälle uusia, mielenkiintoisia sisältöjä. Sitoutuneemmat käyttäjät kuluttavat sisältöjä enemmän, jakavat niitä eteenpäin ja vuorovaikuttavat sivuston kanssa. Sisällön optimointi ja NAPAn ammattilaisten kouluttaminen hakukoneystävällisen sisällön tuottamiseen on ollut tärkeä osa projektia.

Tyypillisesti orgaaninen liikenne laskee sivuston rakenteen muuttuessa, ja siksi sekä teknisellä että sisällöllisellä optimoinnilla on tärkeä merkitys. Napa.fi:n orgaaninen liikenne on kuitenkin kasvanut tasaisesti sivuston uudistamisesta huolimatta. Olemme onnistuneet kasvattamaan sivuston liikenteen lisäksi liidien määrää sekä vahvistanut yrityksen työntantajakuvaa. Kuusi kuukautta sivuston julkaisun jälkeen kävijämäärä on kasvanut 30 % ja sivustolla vietetty aika 20 % edellisvuoteen verrattuna.

Everblox on tehnyt sivustosta elävämmän ja sisältötyöstämme joustavampaa. Sivupohjat eivät enää rajoita luovuuttamme, vaan käytössämme on monipuoliset työkalut sivuston muokkaamiseen. Kumppanuutemme Evermaden kanssa on ollut mutkatonta - heidän tiimissään yhdistyvät hienosti ammattitaito ja positiivinen energia.

Elina Uusimäki

Projektipäällikkö