Hyppää sisältöön

Tykkimäki

Tykkimäki on Suomen kolmanneksi suurin huvipuisto, joka on perustettu vuonna 1986 Lasten Päivän Säätiön toimesta. Kouvolassa sijaitseva Tykkimäki koostuu huvipuiston lisäksi aktiviteettipuisto Actionparkista ja vesipuisto Aquaparkista. Tykkimäen verkkosivusto on huvipuiston tärkein informaatio- ja myyntikanava. Aiemmalla, usealle eri alustalle hajautetulla sivustolla oli runsaasti haasteita sekä käyttäjän, että ylläpidon näkökulmasta. Uudistimme Tykkimäen sivuston ja verkkokaupan yhdeksi palveluksi, joka vastaa huvipuiston uutta iloista ja leikkisää brändiä.

Haasteet

Tykkimäen aikaisempi verkkopalvelu rajoitti liiaksi digitaalista markkinointia ja lipunmyyntiä verkossa. Tykkimäen sivusto- ja verkkokaupparatkaisut eivät olleet yhtenäisiä asiakaskokemuksen kanssa, sillä sivustot olivat jakautuneet usealle eri alustalle. Sivustolla ei pystytty myymään pääsylippuja huvipuistoon tai muihin elämyksiin eikä myöskään optimoimaan ostoprosessia aktiivisella kampanjoinnilla. Käyttäjistä kerättyä dataa ei voitu aiemmilla työkaluilla hyödyntää riittävän hyvin. Sivuston ongelmiin kuuluivat myös vaikeasti hahmotettava navigaatio, epäselvät viestit sekä vanhahtanut, kilpailijoista erottumaton ulkoasu.

Tavoitteet

Tykkimäen tiimin toiveina oli jalkauttaa sivustolle uusi hauska, pirteä ja huoleton brändi-ilme, mikä oli juuri luotu luovan toimiston Sherpan kanssa. Tykkimäki on Kaakkois-Suomen merkittävin matkailutoimija, ja se halusikin tuoda esiin heti ensisilmäyksellä huvipuiston aktiviteetteja, iloa, riemua ja yhdessä tekemisen meininkiä. Uusi konsepti “Kesän paras päivä” antoi hyvät eväät sivuston ulkoasun suunnitteluun.

Navigaatiota haluttiin selkeyttää käyttäjälle. Tarvittavan tiedon tuli löytyä uudelta sivustolta helposti lyhyiden klikkipolkujen päästä ja lisäksi sivuston tuli mahdollistaa markkinoinnin automaation käyttöönotto.

Huvipuistolla oli aiemmin käytettävyysongelmia mobiililaitteilla, ja luonnollisesti Tykkimäen verkkosivusto tuli saada toimimaan responsiivisesti ja nopeasti kaikilla päätelaitteilla. Selailun ja asioinnin tuli tuntua yhtä iloiselta, kuin Tykkimäessä käynti. “Kesän parhaan päivän” odotuksen haluttiin käynnistyvän jo verkkopalvelusta lippuja hankkiessa. Verkkosivun tarkoituksena on houkutella kävijöitä tulemaan Tykkimäelle ja myös palaamaan sinne uudestaan.

Tykkimäen tiimi puolestaan tarvitsi välineitä sivuston helppoon muokkaamiseen ja ylläpitoon, jotta sivustosta voitaisiin tehdä tärkeä markkinointityökalu. Uusi sesonki Tykkimäellä on juuri käynnistynyt ja verkkopalvelun menestystä on mitattu kävijämäärän kasvulla, verkkokaupan myynnin kasvulla, seuraajien määrän kasvulla sosiaalisissa medioissa sekä kassavirralla.

Ratkaisumme

Aiemman verkkokaupan toiminnassa oli runsaasti puutteita. Uusien tuotteiden luominen ja myyntidatan löytäminen oli hankalaa, verkkokaupan ulkonäköä oli vaikea muuttaa, eikä maksujärjestelmäkään toiminut luotettavasti.

Loimme verkkokaupan, joka on päivitettävissä vaivattomasti ilman koodaustaitoja. Uusien tuotteiden luominen on helppoa ja nopeaa. Halusimme parantaa verkkokauppakokemusta myös mobiilissa ja luoda palvelun, joka vastaisi paremmin Tykkimäen iloista ja elävää brändiä sekä tukisi sen liiketoimintaa.

Sivusto ja verkkokauppa tuotiin yhteen ratkaisussa, jonka keskiössä on lippujen ostamisen helppous ja Tykkimäen aktiviteettien houkuttelevuus. Ratkaisun mahdollistaa oma Everblox-teknologiamme, joka antaa Tykkimäen markkinoinnille ketterät moduraaliset työkalut sisällön muokkaukseen. Tykkimäen tiimi voi nyt esimerkiksi luoda uusia kampanjoita ja optimoida nykyisten sivujen konversioita. Tykkimäen uusi sivusto toteutettiin WordPress-sisällönhallintajärjestelmällä ja verkkokauppa WooCommerce-lisäosalla. Sivustolle on rakennettu hiljattain myös S Bonus -integraatio, eli S-ryhmän osuuskauppojen jäsenet kerryttävät myös bonusta tehdessään ostoksia Tykkimäen verkkokaupassa.

Sesonki on juuri alkanut, toivottavasti mahdollisimman moni pääsee kokemaan Kesän parhaan päivän Tykkimäellä!

Next case

Nudamag

Haku