Hyppää sisältöön

WooCommerce-verkkokaupat

WooCommerce on maailman suosituin verkkokauppa-alusta, jota käytetään laajasti myös Suomessa. Joustavana ja pitkälle räätälöitävänä sopii niin suurille, kuin pienillekin verkkokauppialle.

Me Evermadella olemme toteuttaneet verkkokauppoja menestyksellä jo usean vuoden ajan, ja WooCommercesta on tullut ykköstyökalumme verkkokauppojen rakentamiseen. Tällä sivulla käymme läpi, miksi WooCommerce on loistava valinta verkkokauppa-alustaksi. 

Mikä on WooCommerce?

WooCommerce on WordPressin lisäosa, jonka kehityksestä vastaa Automattic. 

WooCommerce on avoimen lähdekoodin verkkokauppa-alusta, johon ei sisälly lainkaan lisenssimaksuja. WooCommercen voi siis ottaa maksutta käyttöön kuka tahansa. Käytännössä WooCommerce on WordPress-julkaisujärjestelmään ladattava lisäosa, joka vaatii aina WordPress-sivuston toimiakseen. 

WooCommerce ei rajoita verkkokaupan tuotevalikoimaa, eli myytäviä tuotteita, palveluita tai esimerkiksi varauksia voi olla muutamasta vaikkapa tuhansiin. 

WooCommercea myös kehitetään aktiivisesti. Alustan viimeisin pääversio WooCommerce 5 julkaistiin helmikuussa 2021. Voit lukea uusimman version ominaisuuksista lisää täältä.

SuperPark

WooCommercen suosio on sen joustavuudessa

Avoimen lähdekoodin alustana WooCommerce on ominaisuuksiltaan hyvin joustava. Verkkokaupan omistaja saa vapauden muokata verkkokaupan ulkoasua ja toiminnallisuuksia lähes rajattomasti. WooCommerce-alusta vaatii aina palvelinympäristön, palvelinten pystyttämistä ja päivityksistä sekä turvallisuudesta huolehtimista. Me pidämme asiakkaidemme verkkokauppojen kohdalla huolta molemmista. Kun WooCommerce-verkkokauppa rakennetaan huolellisesti, se sopii lähes jokaisen verkkokauppiaan tarpeisiin.

WooCommerce tukee kolmannen osapuolen lisäosia, joita voidaan ladata alustalle verkkokaupan toiminnallisuuksien laajentamiseksi. Lisäosia on saatavilla valtava määrä, mikä on monen yrityksen kohdalla vaikuttanut juuri WooCommercen valitsemiseen. Yleensä tarvitaan esimerkiksi verkkokaupan maksutavat mahdollistava lisäosa. Tällainen lisäosa voi olla maksullinen ja maksutapojen käyttöönottoa varten tarvitaan vielä erillinen sopimus maksutapapalveluntarjoajan kanssa.

Woocommercen hyviin puoliin lukeutuu myös se, että se voidaan integroida saumattomasti WordPress-verkkosivustoosi. Jos verkkokauppa kiinteänä osana verkkosivustoa on sinulle tärkeä ominaisuus ja haluat esimerkiksi esittää samaa sisältöä verkkosivuston ja verkkokaupan puolella, on WooCommerce erinomainen valinta.  

Rakennamme brändiisi sopivan WooCommerce-verkkokaupan

WooCommerce verkkokauppa-alusta sisältää lähes kaikki verkkokaupan pyörittämistä varten tarvittavat ominaisuudet jo suoraan. Toisaalta sitä voidaan helposti laajentaa ja kustomoida erilaisten lisäosien sekä ulkoasuteemojen avulla. WooCommerce-verkkokauppojen ulkoasu on täysin räätälöitävissä ja alusta sallii kolmansien osapuolien teemojen käyttöönoton. Meille brändisi on kuitenkin tärkeä, ja siksi rakennamme kaikki verkkokaupat alusta loppuun brändiisi sopivaksi. Näin verkkosivustosi ja verkkokauppasi muodostavat saumattoman kokonaisuuden ja tarjoavat käyttäjillesi yhtenäisen kokemuksen. 

Koska WooCommere on monia muita verkkokauppa-alustoja räätälöitävämpi, riippuu sen käytön helppous merkittävästi sen teknisestä toteutuksesta. Meille ylläpitäjän hyvä käyttökokemus on ensiarvoisen tärkeää, ja siksi pyrimme hiomaan käyttökokemuksen huippuunsa niin käyttäjien, kuin sivuston ylläpitäjien näkökulmasta.  

Suuri joustavuus tarkoittaa usein myös sitä, että alustan käyttöönotto ja oikeiden lisäosien valitseminen vie jonkin verran enemmän aikaa, kuin esimerkiksi Shopify-alustan kohdalla. WooCommerce-alustan kustomointiin kannattaa panostaa, kun tavoitteena on juuri sinun yrityksesi näköinen verkkokauppa. Me pidämme huolta esimerkiksi oikeuden toimitus- ja maksutapojen rakentamisesta ja kansainvälisen verkkokaupan kohdalla eri kieliversioista. 

Tarjoamme analytiikan ja konversio-optimoinnin palvelut verkkokauppiaille

WooCommerce sisältää kätevän hallintapaneelin, joka helpottaa verkkokaupan pyörittämistä, ja sieltä saa kätevästi esimerkiksi kuukausittaiset myyntiraportit. Alustan oma mobiilisovellus mahdollistaa myyntien ja tilausten seuraamisen myös suoraan puhelimesta.

On hyvä pitää mielessä, että verkkokauppa ei ole koskaan täysin valmis, vaan sitä tulisi jatkuvasti seurata erilaisilla mittareilla ja kehittää kerätyn käyttäjädatan pohjalta. Konversio-optimoinnin tarkoituksena onkin parantaa verkkokaupan kannattavuutta ja tuottoa. Me tarjoamme kattavat konversio-optimoinnin ja hakukoneoptimoinnin palvelut kaikille yrityksille.  

Meiltä saat

  • Vuosien kokemusta menestyksekkäiden verkkokauppojen rakentamisesta
  • Kokonaisvaltaiset palvelut verkkokauppasi menestyksen takaamiseksi 
  • Osaavan eri alan ammattilaisista koostuvan tiimin, joka keskittyy verkkokauppasi optimointiin, jatkokehittämiseen ja kasvumarkkinointiin
  • Care-palvelun, joka huolehtii sivustosi huollosta ja ylläpidosta kaikissa tilanteissa
  • Strategista tukea ja apua tuloksekkaan digitaalisen strategian kehittämiseen, jotta voisit palvella asiakkaitasi parhaalla mahdollisella tavalla

    Ota yhteyttä