Hyppää sisältöön

Digitaalisen palvelukokemuksen uudistus

Professio on moderni tapahtuma- ja koulutusalan järjestäjäorganisaatio. Sen toiminnan ytimessä on rajoja rikkova, laadukas sisältö – kansainväliset kutsuvierastapahtumat, sadat koulutukset ja asiantuntijaseminaarit. Yhteistyömme brändin kanssa alkoi loppuvuodesta 2018 ja uusi sivusto julkaistiin marraskuussa 2019.

Vieraile sivustolla

Tavoitteena liiketoiminnan laajentaminen

Aiempi sivusto ei vastannut Profession tarpeita: se ei tukenut visuaalisesti brändin visiota tai viestintää eikä toiminnoiltaan mahdollistanut Profession tiimin itsenäistä, proaktiivista sisällön päivitystä tai sivuston skaalausta.

Tavoitteemme oli luoda verkkosivusto, joka toisi tapahtuma- ja koulutustarjonnan houkuttelevasti käyttäjän saataville ja tarjoaisi vierailijoille toiminnot ilmoittautumiseen. Lisäksi haluttiin palvella paremmin kumppaneita ja kouluttajia. Tähtäimessä oli kokonaisuus, joka mahdollistaisi digitaalisen liiketoiminnan laajentamisen tulevaisuudessa myös muiden palveluiden myymiseen Profession kumppaneille.

Ratkaisuna käyttäjäystävällinen verkkokauppa

Profession tulovirta koostuu osallistujamaksuista ja kumppanituloista. Keskityimme sivuston käyttäjäkokemuksen parantamiseen tehden siitä intuitiivisemman ja ostamista helpottavan verkkokaupan. Sivustolle rakennettiin kategorisointi- ja suosittelulogiikka, jotka ovat Profession itse muokattavissa.

WooCommerce myynnin tehostamiseen

Panostimme tapahtumasivujen rakenteeseen ja visuaalisuuteen tarkoituksena tehdä niistä mahdollisimman insipiroivia, liiketoimintakumppaneita houkuttelevia ja loppukäyttäjille selkeitä. Sivusto uudistettiin WordPress-sisällönhallintajärjestelmän päälle käyttäen modulaarista Everblox-työkalua sekä WooCommerce-lisäosaa.

Sivusto tehostaa myyntiä mahdollistamalla useiden tuotteen ostamisen, early bird-hinnoittelun ja esimerkiksi ryhmäalennukset. Teknisen ratkaisun avulla uusien tapahtumatuotteiden lisääminen on entistä vaivattomampaa ja sivusto tarjoaa Profession tiimille hyvin vapaat kädet tuotteiden omatoimiseen päivittämiseen. Tehokas haku helpottaa tapahtumien selailua aihepiirin, ajankohdan ja kaupungin mukaan.

Helpompaa sisällönhallintaa

Profession aiempi sivusto oli multisite, jossa kaikki tapahtumat olivat omia sivukokonaisuuksiaan. Suoraviivaistimme sivuston rakennetta tekemällä tapahtumista koottuja laskeutumissivuja ja panostimme sivuston tapahtumahakuun uusimalla kategorisointi- ja filtteröintilogiikan.

Profession tarjonta on jaettavissa karkeasti kolmeen kokoluokkaan: suuret tyypillisesti kutsuvierastapahtumia, keskikokoiset seminaareja ja pienet satoja vuosittain järjestettäviä koulutuksia. Jokaiselle on nyt mahdollista luoda oma uniikki tapahtumanmukainen ilme ja sisältörakenne. Sivuston toiminnallisuudet, kuten lomakkeet ja ilmoittautumiset uudistettiin ja yhdistettiin Profession asiakkuudenhallintatyökaluun CRM Serviceen rajapinnan kautta.

Projekti pähkinänkuoressa

  • Työkalut digitaalisen liiketoiminnan ja palveluvalikoiman laajentamiseen

  • Inspiroivat tapahtumasivut, jotka houkuttelevat liiketoimintakumppaneita

  • Monipuolinen verkkokauppa, jota on helppo päivittää

  • Tehokkampaa sisällöhallintaa ja välineet järjestäjille luoda omalle tapahtumalleen uniikki ilme

Napa

Next case

NAPA

Haku