Hyppää sisältöön

Barona

Barona uudisti vuoden 2024 aikana yritys- ja brändistrategiansa, mikä käynnisti mittavan barona.fi-verkkosivuston uudistusprojektin. Tavoitteena oli rakentaa moderni, helppokäyttöinen ja monipuolinen alusta, joka tukee Baronan monialaista palvelutarjontaa, työpaikkailmoitusten näkyvyyttä sekä kohderyhmäkohtaista viestintää ja myyntiä.

Vieraile sivustolla

 

“Evermade hallitsi projektin ja budjetin erinomaisesti, ja lopputulos vastasi täysin odotuksiamme. Avoin viestintä ja ratkaisukeskeinen ote tekivät yhteistyöstä erittäin toimivaa.”

Joni Helminen

CMO, Barona

Lähtökohdat ja tavoitteet

Työelämäyhtiönä sekä Suomen suurimpana työnantajana Barona tarjoaa ratkaisuja, joissa työ, oppiminen, hyvinvointi ja teknologia muodostavat perustan kestävälle työelämälle. Barona on osa Bravedo-yhteisöä, ja toimii Suomessa yli 30 toimipisteessä sekä kansainvälisesti yhdeksässä eri maassa.

Barona uudisti yritys- ja brändistrategiansa vuoden 2024 aikana. Tämän myötä koko brändiarkkitehtuuri käytiin läpi ja palveluportfolio jäsenneltiin uutta strategiaa vastaavaksi. Lisäksi erikoistumisalue- sekä toimialakohtaista räätälöintiä tehtiin selkeyttämään kohderyhmäkohtaisia sisältöpolkuja.

Suunnittelu ja tekninen toteutus

Uudistimme barona.fi-verkkosivuston kokonaisvaltaisesti tukemaan kattavan palveluportfolion esittämistä ja työpaikkailmoitusten listausta eri kohderyhmien tavoittamisessa ja myynnin tukemisessa. Projekti alkoi tavoitteita ja liiketoimintaymmärrystä syventävällä konseptointivaiheella, josta etenimme sivuston kokonaisvaltaiseen suunnitteluun ja tekniseen toteutukseen – keskiössä olivat visuaalisen ilmeen modernisointi ja sisällönhallinnan helppous.

Aiemmin taustalla toimineen Prismicin kanssa jatkaminen ei antanut samaa joustavuutta ja autonomiaa, jota Barona kaipasi, joten sivusto rakennettiin WordPressillä keskittyen helppoon ja ketterään sisällönhallintaan. Evermade Studion avulla Baronan markkinointitiimi rakensi itsenäisesti suurimman osan sivustosta korostaen, miten helppoa ja nopeaa Studion sisältävän suositusmoottorin ja valmiiden lohkojen avulla on luoda uusia sivuja. Kehitys tapahtui ketterästi osakokonaisuus kerrallaan, ja sisällönsyöttö seurasi perässä sitä mukaa kun osioita valmistui.

“Yhteistyö Evermaden kanssa oli avointa ja sujuvaa, ja projekti valmistui täsmällisesti aikataulussa ja budjetissa. Lopputulos on saanut runsaasti kiitosta myös talon sisällä.”

Juha Niemi

Senior Marketing Manager, Barona

Sisällöt ja integraatiot

Projekti sisälsi useita integraatioita:

  • Avoimet työpaikat tuodaan sivustolle Barona Careers -työpaikkajärjestelmästä
  • Sisäänkirjautuminen tapahtuu Azure AD (SSO):n välityksellä
  • Lomakkeet on integroitu HubSpotin CRM-järjestelmään

Uudistuksen yhteydessä toteutettiin myös sisältömigraatio, jonka ansiosta Prismicistä siirrettiin runsaasti artikkelisisältöä uuteen järjestelmään.

Yhteistyö Baronan kanssa oli saumatonta, ja yhteen hiileen puhaltava tiimihenki olikin yksi tärkeimmistä tekijöistä projektin onnistumisen kannalta. Aikataulussa ja budjetissa maaliin pääsy isossa projektissa on aina haaste ja vaatii venymistä kaikilta osapuolilta. Baronan ammattimainen markkinointitiimi otti ison vastuun sisällöntuotannon ja -syötön lisäksi myös analytiikasta sekä edesauttoi työpaikkajärjestelmä-integraation valmistumista ajallaan.

Next case

Katana

Haku