Hyppää sisältöön

Toteutamme HubSpot CMS -verkkosivut yrityksille

(Jos sinua kiinnostaa HubSpot CMS kehittäjän näkökulmasta, siitä lisää täältä.)

Mikael Toivio, 25.03.2020

Artikkelin sisältöä

Toteutamme yritysten verkkosivustoja HubSpot CMS-sisällönhallintajärjestelmän päälle. Evermade on sivustokokonaisuuksiin keskittyvä ~40 henkilön toimisto Helsingin keskustassa.

Suunnittelemme, koodaamme, koulutamme, ylläpidämme, optimoimme ja jatkokehitämme sivustoja. Asiakkaisiimme kuuluuvat Rovio, Messukeskus, Porsche, Smartly, Helsingin Kaupunki, Slush, Qt ja monia muita.

Toteutamme verkkosivustot joko WordPressin tai HubSpot CMS:n päälle. Molemmissa järjestelmissä keskitymme ensisijaisesti markkinointitiimien tarpeisiin tarkoituksenamme mahdollistaa mahdollisimman pitkä ikä jokaiselle sivustolle. Hyvä sivusto muokkaantuu moneen tarpeeseen, ja uusien sivujen rakentaminen tulee olla helppoa.

Miksi HubSpot CMS on mielenkiintoinen?

Siinä, missä suurin osa perinteisistä sisällönhallintajärjestelmistä on rakennettu ajatellen vain nettisivun toiminnallisuuksia, HubSpot CMS on rakennettu osaksi HubSpot CRM -työkalua. HubSpot CMS on siis vain yksi HubSpotin työkaluista, ja HubSpot CRM on kaiken keskiössä. HubSpot on onnistunut luomaan laadukkaita työkaluja ja toteuttamaan ne erinomaisesti. Monet HubSpotia kokeilevat tykästyvätkin näihin työkaluihin heti.

Kaikki HubSpotin työkalut käyttävät HubSpot CRM:n tietokantaa. CRM:n dataa hyödyntäen HubSpot mahdollistaa myynnin ja markkinoinnin automaation kaikissa työkaluissa. Sen tarkoituksena on mahdollistaa myynnin ja markkinoinnin tekeminen mahdollisimman tehokkaasti.

Tärkeimmät toiminnallisuudet

Tässä HubSpotin mielestämme tärkeimpiä toiminnallisuuksia:

  • Sivut: Sivujen editointi on tehty helpoksi ja modulaariseksi. HubSpot mahdollistaa sivustojen rakentamisen varmuudella.
  • Blogit: HubSpot CMS mahdollistaa usean blogin rakentamisen. Riippuen blogin käyttötarkoituksesta, HubSpot CMS:n blogi -toiminnallisuus mahdollistaa paljon erilaisia kokonaisuuksia.
  • Moduulit: Mahdollistaa yksinkertaiset sisältömoduulit, mutta myös monimutkaiset käyttöliittymät, joihin on integroitu ulkopuolista sisältöä.
  • Monikielisyys: Monikielisyys on rakennettu erittäin elegantisti. Sivustototeutuksissa ei monikielisyyttä juuri tarvitse miettiä, koska sen implementointi on niin kevyttä.
  • Analytiikka: HubSpot tuo yksittäisen sivun analytiikan hyvin lähelle sisällöntuotantoa. Tämä tarkoittaa, ettei enää tarvitse vaatia ihmisiä käymään esimerkiksi Google Analyticsiä erikseen, vaan analytiikka tuodaan sivun kontekstiin ja helposti luettavaksi.
  • Lomakkeet: Liidityökalujen parhaimmistoa. Ei enää ulkopuolisia lomaketyökaluja. HubSpot linkittää lomakkeeseen tallennetun informaation suoraan HubSpotin CRM -dataan.
  • CTA: Nappuloita, joihin on liitetty analytiikka ja myös personointi. Mielenkiintoista!
  • ”Memberships”: Sisällön lukitseminen tunnusten taakse CRM:n avulla.
  • …. ja monia muita (kasvatamme listaa ajan myötä.)

Toiminnallisuudet, jotka on tehty erittäin elegantisti:

  • A/B Testaus: Testaaminen on tehty niin helpoksi, että kuka tahansa osaa sen tehdä. Kaiken tarvittavan datan testin performanssista saa helposti.
  • Personointi: Koska HubSpot CMS on vain yksi HubSpot CRM:n työkaluista, pystymme luomaan helposti personoituja näkymiä. Tämä on huomattavasti vaikeampaa monilla muilla sisällönhallintajärjestelmillä, koska CRM:ää ei ole.
  • Analytiikka: Markkinointitiimin on helppo nähdä esimerkiksi sivujen näkyvyys ja konversiopisteet, sillä analytiikkaa tuodaan kokoajan näkyviin ja se on helposti luettavaa. HubSpot on pitänyt huolen siitäkin 🙂

HubSpot CMS:n vahvuudet ja heikkoudet

Monet harkitsee sivustonsa rakentamista HubSpot CMS:n päälle. Usein toisena vaihtoehtona on WordPress. Jos sinua mietityttää samat asiat, voit lukea lisää tietoa täältä:

HubSpot CMS:n ja WordPressin vertailu

Vahvuudet

HubSpotin suurimpiin vahvuuksiin kuuluu se, että valtaosa markkinointiin ja myyntiin tarvittavista työkaluista löytyy saman katon alta. Kun kaikki data ja ymmärrys käyttäjistä on helposti saatavilla, helpottuvat monet asiat. HubSpotin suurimpia lupauksia onkin mahdollistaa kiinnostuneimpien asiakkaiden löytämisen suuresta massasta.

  • Sisällönhallinnan helppous: HubSpot on kopioinut parhaat tavat toimia ja viimeistellyt ne erittäin kiitettävään kuntoon. Tuloksena on helppo sisällönhallinta.
  • Suljettu ympäristö: Monet näkevät tämän heikkoutena, mutta se tarjoaa myös paljon hyötyjä. Kehitys on nopeaa ja toimintamallit ovat yhtenäisiä eri toimittajien välillä.
  • Optimointityökalut: Sivustoa tekevä tiimi tekee joskus virheitä. HubSpot on onneksi rakentanut erilaisia työkaluja, jotka ohjeistavat kaikkia osapuolia oppimaan.

Heikkoudet

  • Suljettu ympäristö: Silloin tällöin vastaan voi tulla suljetun ympäristön ongelmat. Välillä joudun sanomaan, että valitettavasti HubSpot ei nyt taivu tähän. Yksi tehtävistämme asiakkaidemme digitaalisena kumppanina onkin löytää erilaisia ratkaisuja ongelmatilanteisiin, ettei ongelmat kasva suuremmiksi.
  • Hintava: HubSpot CMS itsessään ei ole kallis, mutta hinta kasvaa, jos haluaa käyttää HubSpotin eri työkaluja kokonaisvaltaisesti. Halvimilla lisensseillä ei pitkälle pötki.

Millaisia HubSpot-projekteja olemme tehneet?

Tällä hetkellä rakennamme täydellä teholla esimerkiksi qt.io– ja smartly.io -verkkosivustoja. Keskitymme sisällönhallintajärjestelmän rakentamiseen siten, että molempien organisaatioiden markkinointitiimit pystyisivät rakentamaan sisältöä mahdollisimman tehokkaasti. Kun tähän päästään, myös automaation rakentaminen koko verkkosivuston ja yrityksen digitaalisen viestinnän ympärille onnistuu.

Kaikki HubSpot-asiakkaamme ovat pitkäaikaisia kumppanuussuhteita. Tarkoituksenamme on parantaa sivustojen performanssia vakiintuneen yhteistyön kautta. Yhteistyömme kestävät vuosia ja rakennamme tiimimme aina osaksi asiakkaan organisaatiota siten, että pystymme tukemaan organisaation yksilöllisiä tavoitteita.

Loppusanat

Jos kuulostaa, että voisit olla kiinnostunut kuulemaan lisää, ota meihin yhteyttä!

Ota yhteyttä Palvelut: HubSpot CMS

Haku